sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Tyypillinen leiripäivä


Ajattelin kirjottaa postauksen normaalista leiripäivästäni avatakseni hieman enemmän meidän leirielämää täälä Sevillassa. Kyseessä ei siis ole mikään aurinkoloma Espanjan auringon alla (vaikka se onkin paistanutkin ihanasti viimepäivinä), vaan treenien välinen aika kuluu syömiseen, lepäämiseen ja aina uuteen treeniin valmistautuessa. Leiriviikot rakentuvat päivästä toiseen samojen aikataulujen mukaan. Tällaiselle aikatauluja rakastavalle on vaan positiivinen asia, että päivät ovat tarkoin rytmitettyjä treenien ja levon mukaan!

Torstai 26.2.2015

6.50 Herätyskello soi. Hiljennän sen unenpöppörössä ja käännän vielä kylkeä ennenkuin on noustava ihanan lämpimästä pedistä ylös. Puen pikaisesti vaatteet päälle ja lähden aamupalalle.

7.00 Aamupala. Harjoituskeskuksen aamupalalla on tarjolla suklaamuroja, vaaleaa paahtoleipää, kinkkua ja juustoa. Ei siis mikään urheilijan unelma-aamupala :D Otin Suomesta mukaan annospikapuuroja ja ruisleipäpussin. Siispä aamupalalla syön tänään (ja oikeastaan joka aamu) kaurapuuron ja kaksi avokado-kinkkuruisleipää.

7.20 Takaisin huoneella, oikasen ruotoni vielä hetkeks vaaka-asentoon sängylle ja selailen nettiä puhelimesta.

7.40 Treenivaatteet päälle, juomapullon täyttö, mela mukaan ja 50m kävelymatka hotellilta treenipaikalle.

7.50 Lyhyet käsienpyöritykset ja muut alkulämmittelyt rannassa, sitten vesiin!

8.00-8.50 Ohjelmassa pk+ 8x750m. Kyseessä on ns. "aamuherättelymelonta", jonka tarkoitus on avata paikkoja aamupäivän nopeustreeniä varten.

9.00 Takaisin kämpillä. Nappaan protskupatukan sekä banaanin ja vedän kuivat treenikamat niskaan.

9.30 Tapaaminen kajakkien luona. Lyhyet käsienpyöritykset ja kuulumisten vaihdot muiden kanssa.

9.45-10.45 Ohjelmassa tällä kertaa nopeus/nopeuskestävyystreeni: 2x50m, 2x100m, 2x50m, 2x100m. Melonta kulkee hyvin kipeästä persuksesta huolimatta (pakaralihaksen nivelpussi on tulehtunut). Meidän treeniohejlmassa on tässä kohtaa vuotta suurimmaksi osaksi kuluttavia ja raskaita pk- ja vk-treenejä, joten on mukava päästä tekemään nopeaa ja sähäkkää treeniä  tasapaksun puurtamisen vastapainoksi.

11.00 Takaisin kämpillä. Joka kerta kun avaan huoneen oven, nenääni leijahtaa ihanasti hikisten ja tunkkaisten treenivaatteiden haju... päätämpä avata ikkunan ja tuulettaa hetken aikaa, josko haju vähän laantuisi. Pikainen suihku ja treenivaatteet kuivumaan.

12.00 Lounas. Tällä kertaa valkkaan linjastosta pastaa, tomaattikastiketta ja kanafileitä + salaattia.

12.30 Päiväunet (niin kuin joka päivä), kirjan lukemista, netin selailua..

14.30 Välipalaksi pari avokadovoileipää ja hedelmiä

15.30 Perinteiset treenivalmistautumiset: treenivaatteeiden vaihto, juomapullon täyttö, mela mukaan ja treenipaikalle kävely.

15.50 Kajakkien luona. Alkuverryttelyä rannassa ja vesille. 

16.00-17.15 Iltapäivän treeniohjelmassa on vk 4x(6/2', 4/3'). Vedän treenin yksin, koska muulla porukalla on erilainen harjoitus ohjelmassa. Melonta tuntuu väsyneestä kropasta huolimatta hyvältä!

17.20 Tänään melonatreenin päälle ohjelmassa on n. 30 min juoksu. Siispä pikaisesti kämpille, juoksukamat niskaan ja hölköttelemään!

18.00 Takaisin harjoituskeskuksella. Lyhyet venyttelyt ilta-auringossa lenkin päätteeksi.

18.20 Suihku, vaatteiden vaihto ja treenipäiväkirjan täyttö.

19.00 Päivällinen: Lohta, paellaa, höyrytettyjä vihanneksia.

19.30 Netin (joka muuten toimii surkeasti) selailua, höpöttelyä Oonan kanssa.

21.30 Iltapalaa naamariin ja nukkumaan väsyneenä, mutta onnellisena! Leirielämä on aika raskasta, mutta sitäkin antoisampaa :)


2 kommenttia: