tiistai 4. elokuuta 2015

Kohti PM-kisoja

Viime viikon tiistaina (eli heti MM-kisojen perään) meillä alkoi seuran oma leiri Vahderpäässä. "Vapari" toimi tänä vuonna myös PM-leirinä eli paikalla oli KaMen jäsenten lisäksi myös PM-kisoihin lähtevä porukka. Itse otin vielä tiistaipäivän kevyesti ja tein ainoastaan palauttavaa treeniä ja lihashuoltoa. Niimpä keskiviikkona oli taas akut ladattuna täyteen raskaan kisareissun jäljiltä, ja kroppa sekä mieli olivat valmiina treenaamaan kovaa!

Leirillä saatiin tehtyä kovia ja laadukkaita treenejä hyvässä porukassa. Teki hyvää saada raskas ja onnistunut perustreenijakso tähän väliin ennen tulevan viikonlopun PM-kisoja sekä loppukauden muita koitoksia. Nyt on semmoinen fiilis, että kunto kestää myös loppukauden kisoissa!

K-2 treeni valmentajamme Jonaksen kanssa!

Tulevana viikonloppuna kilpailen siis Pohjoismaiden mestaruusmitaleista Ruotsin Jönköpingissä. Fiilis on just nyt aika väsynyt kovasta treeniviikosta johtuen. Tänään ohjelmassa oli viimenen kova melontatreeni ennen PM-kisoja. Lihakset tuntui kipeiltä ja huonosti palautuneilta, sen takia treeni ei kulkenut kovin hyvin. Olisi tehnyt hyvää (etenkin itseluottamuksen kannalta) saada onnistunut treeni alle näin kisoihin valmistavalla viikolla, mutta se meni miten meni, ja nyt keskitytään tulevaan. Otan kevyesti nämä muutamat päivät ennen kisoja ja annan kropan palautua, niin eiköhän sitten taas kulje! Lähdemme torstaina iltalaivalla Turusta Tukholmaa. Sitä ennen ohjelmassa on mm. mökillä saunomista, lihashuoltoa ja suomikynsien lakkaus, tottakai!

Suoraan PM-kisojen jälkeen onkin taas aika palata kouluun. Kolmas lukiovuosi tulee olemaan mulla todella helppo, suoraansanottuna löysä. Hyvä niin, sen ansiosta ehdin keskittymään harjoitteluun täysillä!

Kun koulu alkaa, niin treeniohjelmaan tulee hieman enemmän perusharjoittelua. Tärkeimmät kisat on tämän kauden osalta jo takana, joten on aika lisätä esimerkiksi perusvoimapunttia lisää ohjelmaan. Kisakausi jatkuu kyllä aina syyskuun viimeiselle viikonlopulle saakka, mutta mitään radikaaleja herkistelyjä ei tarvitse loppukauden kisoihin tehdä. Toisaalta, vaikka kilpailukausi lähenee loppuaan, on menestymisenhalu silti vielä kova. Ei sinne linjaan missää ihan kauheassa treenijumissa viitsi lähteä, vaan jonkin sortin herkkyys pyritään vielä säilyttämään. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti