sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Syystreeniä ja painonnostokurssia


Aika se vaan juoksee ja joulu lähenee kovaa kyytiä! Viime blogipäivityksestä on kulunut aikaa jo yli kuukausi. Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna: täällä on kaikki oikein hyvin. Treenit kulkee, voima tarttuu ja motivaatio on kovempi, kuin koskaan. Olen pysynyt yhtä viikon kestänyttä syysflunssaa lukuunottamatta hyvin terveenä, onneksi!

Arkeni koostuu hyvin pitkälti treeneistä, koulusta ja kavereita näen silloin, kun siihen on aikaa.
Treenit ovat tällä hetkellä jaksotettuna niin, että ensin on kaksi normaalia/keskikovaa viikkoa, sitten on kova treeniviikko ja sen jälkeen palauttava viikko. Normaalilla viikolla treenkertoja tulee about 10 ja kovalla viikolla suunnilleen saman verran, mutta harjoitukset ovat raskaampia ja pidempiä. Kevyellä viikolla treenaan sitten 5-8 kertaa omien tuntemusten mukaan. Ja sama sykli jatkuu kuukaudesta toiseen!

Uuden säväyksen treenien saralla tähän syksyyn on tuonut 2kk pituinen painonnostokurssi. Kokoonnumme kerran viikossa Tampereen urheiluakatemiaryhmän kanssa Varalaan, jossa meillä on ammattilainen opastamassa oikeaoppista painonnostoa. Kurssi tuo kivaa vaihtelua voimapuolelle. Rinnallevedot ja tempaukset sun muut ovat todella kokonaisvaltaisia liikkeitä ja kuormittavat koko kroppaa. Mahtavaa oppia uusia taitoja, joita voi myöhemmin soveltaa itsenäisesti omassa treenissä.

Koska lämmintä on pidellyt ja keli on keskivero marraskuuta lämpimämpi, pääsemme yhä tekemään melontatreenejä ulkona. Kyllähän sinne järvelle aikamoisen arsenaalin lämmintä ja vedenpitävää vaatetta saa pukea, mutta niin kauan olisi tarkoitus ulkona meloa kuin se suinkin vaan on mahdollista! Toki sitä joutuu viikolla joitakin kertoja istumaan melontaergometrin penkille vesille menon sijaan, koska pimeä tulee niin kovin aikaisin, mutta pääosan treeneistä teen vielä kelien salliessa ulkona meloen!


Kaunis syksyinen Vesijärvi.

Treenimatkat taittuvat kätevästi pyöräillen. Usvainen syysaamu.

  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti